Dovedete si představit divadelní představení, které se odehrává během pouhých čtyř minut – od 8:51 do 8:55 – neustále dokola a přitom pokaždé jinak? S tímto nápadem přichází inscenace 100 songů, která na scéně představí dvacet sedm postav, ztvárněných patnácti herci. Každá postava má svůj příběh, svůj úhel pohledu, svůj song, své místo ve vlaku...
X: Život a doba Malcolma X - MetOpera live do kin

Moderní soudobá opera, se silným příběhem, stále velmi aktuální, vizuálně atraktivní, skvěle zazpívaná s tragickým hudebním partem. To je X: Život a doba Malcoma X přenášená live do kin přímo z @metopera
🎭Opera měla premiéru v roce 1986, provází životem Malcoma X mezi lety 1931-1965.
Na jevišti je uchvacující scénografie, zahájení kosmickou lodí, výrazným videomappingem po celou dobu, zejména vysvětlujícím posuny v ději. Potěšení pro oko představovali i pestré kostýmy.
Nejdřív vidíme malého Malcoma, který na konci I. dějství podá ruku svému dospělému já, kterého hraje Will Liverman. Sledujeme jeho cestu z bostonských klubu do vězení, k islámu a až k poslednímu výstřelu.
Všechny hlavní postavy zpívali excelentně, sbory super. Vlastně jen samá pozitiva, až na jednu věc. Bohužel u opery celkem zásadní.
Největším zklamáním byla hudební část😕🎼 Hudba spíše jen podkreslovala děj, vysokými tóny neustále šponovala napětí, čehož se po hodině omrzí a dál to spíše leze na nervy. Kromě toho chyběly jakékoliv krásné a výrazné melodie, v zásadě nic co bych chtěl sám o sobě slyšet znovu. Markantní to bylo zejména při tanečních číslech, kde ta hudba (zcela) pochopitelně chyběla nejvíce. Přitom když si představíte černošský taneční klub na přelomu 30./40. let 20. st. co slyšíte? Jazz, swing, nebo nervy šponující smyčce jak z nějaké akčního filmu?
Režije přenosu stíhala vše a včas, kvalita zvuku v pořadku. Doprovodny materiál před a během standard, zajimavosti byla moderátorka @im.angelabassett , která hrála manželku Malcoma X ve filmu s Denzelem Washingtonem.
Jednalo se o moji první takto moderní, první černošskou, první z Mets i z žánru "CNN opera". Zkusím tomu dát další šanci.
#MalcolmX #metropolitanopera #MetsHD #operafever #horeckaoperninoci #operavkine @aerofilms_cz
Sobota 18. listopadu 2023 v 18:45
Dirigent: Kazem Abdullah
Režie: Robert O'Hara
Obsazení:
Leah Hawkins (Louise / Betty)
Raehann Bryce-Davis (Ella)
Victor Ryan Robertson (Elijah / Street)
Will Liverman (Malcolm)
Michael Sumuel (Reginald)


foto: Marty Sohl / Met Opera
Tyto recenze píši primárně na Instagram Opera Fever, pro rychlé zachycení vlastních zážitků ihned po představení. Zde je přepsaná v původní formě, včetně emotikonů, hashtagů a označování osob a účtů, typických pro tuto platformu.
Nedávná inscenace Bizetovy opery Carmen v Royal Opera House, režírovaná Damiano Michielettem, vyvolala rozmanité reakce mezi kritiky. Zde je komplexní shrnutí recenzí, zdůrazňující hlavní témata, výkony a rozpory, které recenzenti zaznamenali.
Insta recenze: Mackbeth
Macbeth🏴 – temná, místy až hororová opera. 💪Boj, boj o moc, 🔪vraždy a 🩸krev. Hodně krve. Žádná love story. Chybí love❤️🩹, ale příběh stojí za to.
Zhlédl jsem předpremiéru Mefista v Národním divadle, netradičně ve Státní opeře. Na papíře zní činohra v opeře jako správný nápad, zejména vzhledem k německé historii budovy a celkem jasné lince k uvedené hře. Z pohledu diváckého zážitku si už tak jistý nejsem.
Nová produkce opery "Carmen" v Metropolitní opeře, režírovaná Carrie Cracknellovou, představuje inovativní interpretaci klasického díla Bizeta, která je však přijímána s rozporuplnými ohlasy. Hlavním tahákem večera je bezesporu výkon mezzosopranistky Aigul Akhmetshinové v titulní roli Carmen. Zachary Woolfe z The New York Times oceňuje její...
Článek vznikl za pomocí využití nástroje ChatGPT 4, jako vstup sloužili všechny zveřejněné recenze o Hamletovi v různých médiích i divácké recenze na i-divadlo.cz. Nevystihuje tak názor od AI, ale co nejlépe kompiluje a zobrazuje pluralitu všech pohledů. Obsahuje tak co nejvíce zobecněný pohled na inscenaci s cílem pomoci čtenáři si udělat názor,...