Dovedete si představit divadelní představení, které se odehrává během pouhých čtyř minut – od 8:51 do 8:55 – neustále dokola a přitom pokaždé jinak? S tímto nápadem přichází inscenace 100 songů, která na scéně představí dvacet sedm postav, ztvárněných patnácti herci. Každá postava má svůj příběh, svůj úhel pohledu, svůj song, své místo ve vlaku...
Insta recenze: Kytice
💐📚Kytice - většina ji miluje či nesnáší. Osobně ji mám jako nejoblíbenější českou knihu. Miluji i film F.A.Brabce z roku 2000. A teď Národní divadlo v režii SKUTRU (@kukugallery ) to vše doplnilo skvělým a působivým představením.
Atmosféra je jak v hororu, scéna a zejména hudba naprosto úchvatné. Každá balada má svoje hlavní postavy, ale účinkují v nich i herci z dalšich balad. Nejvíce se mi líbila Svatební košile s poletujicí Lucií Polišenskou👰, kterou tahají za dlouhé šaty, a s mrtvým vstavajícím ze hrobu. Vodník měl skutečnou podvodní atmosféru, podivné však bylo, že některé verše vodníka říkala matka. Polednice byla originálně pojatá bez matky a polednice, zahraná jen z pohledu dítěte s vypravěčem. V Zlatém kolovratu byly velmi působivé osoby, zahalené celé v černém, z nichž každa odhalovala pouze jednu končetinu nebo oči💪🦵👀, dle toho, o které časti rozpolcené dcery se právě jednalo. Dá se řici, že hlavním roli hraje sekera 🪓, která je často v akci a přechází z jedné balady do druhé. V 🕊Holoubkovi zas dominovali obrovské šaty přes celé jeviště. Každá balada tak měla něco svého, jiného, případně se s podobným vypořádala jinak (smrt dítěte ve Vodníkovi a Polednici). Zaroveň vše bylo spojené a sedělo do uceleného a konzistentního představení.
Jedná se tak o zásadní provedení zásadního českého díla a jsém rád, že zrovna Kytice se dočkala provedení jaké si zaslouží. Již dlouho jsem nezažil v Národím standing ovations 👏👍na zcela vyprodaném představení. A to se počet repríz bude blížit stovce 💯
Pokud někdo váhá, na co jít v reportoáru ND, tak toto je jasná volba č.1
Díky za to všem tvůrcům.
#kytice #erben #operafever #horeckacinoherninoci #SKUTR @narodni_divadlo.cz @cinohrand #instarecenze

Kytice, foto: Pavel Hejný
Tyto recenze píši primárně na Instagram Opera Fever, pro rychlé zachycení vlastních zážitků ihned po představení. Zde je přepsaná v původní formě, včetně emotikonů, hashtagů a označování osob a účtů, typických pro tuto platformu.
Nedávná inscenace Bizetovy opery Carmen v Royal Opera House, režírovaná Damiano Michielettem, vyvolala rozmanité reakce mezi kritiky. Zde je komplexní shrnutí recenzí, zdůrazňující hlavní témata, výkony a rozpory, které recenzenti zaznamenali.
Insta recenze: Mackbeth
Macbeth🏴 – temná, místy až hororová opera. 💪Boj, boj o moc, 🔪vraždy a 🩸krev. Hodně krve. Žádná love story. Chybí love❤️🩹, ale příběh stojí za to.
Zhlédl jsem předpremiéru Mefista v Národním divadle, netradičně ve Státní opeře. Na papíře zní činohra v opeře jako správný nápad, zejména vzhledem k německé historii budovy a celkem jasné lince k uvedené hře. Z pohledu diváckého zážitku si už tak jistý nejsem.
Nová produkce opery "Carmen" v Metropolitní opeře, režírovaná Carrie Cracknellovou, představuje inovativní interpretaci klasického díla Bizeta, která je však přijímána s rozporuplnými ohlasy. Hlavním tahákem večera je bezesporu výkon mezzosopranistky Aigul Akhmetshinové v titulní roli Carmen. Zachary Woolfe z The New York Times oceňuje její...
Článek vznikl za pomocí využití nástroje ChatGPT 4, jako vstup sloužili všechny zveřejněné recenze o Hamletovi v různých médiích i divácké recenze na i-divadlo.cz. Nevystihuje tak názor od AI, ale co nejlépe kompiluje a zobrazuje pluralitu všech pohledů. Obsahuje tak co nejvíce zobecněný pohled na inscenaci s cílem pomoci čtenáři si udělat názor,...